OM LONG TALL SALLY
OM LONG TALL SALLY
.page-section-5c1434d0d197e { padding:0px 0; background-attachment:scroll; background-attachment: scroll\9 !important; background-position:left top; background-repeat:repeat; } .page-section-5c1434d0d197e .alt-title span { } .page-section-5c1434d0d197e.section-expandable-true:not(.active-toggle):hover .mk-section-color-mask { opacity:0.8 !important; } .page-section-5c1434d0d197e .expandable-section-trigger i { opacity:1; top:0 !important; }

Beställ en bok

#fancy-title-5c1434d0d3616 a{ color: #393836; }

Vi tycker om kunskap. Vi ser det som en förmån att få dela med oss av vår egen kunskap och de erfarenheter vi gör. Ett av de mest trovärdiga och strukturerade sätten att sprida kunskap är att skriva en bok. Medarbetarna på Long Tall Sally skriver därför gärna böcker. Just nu har vi två aktuella fackböcker inom intressanta områden att erbjuda den kunskapstörstande. Vi håller också föredrag, seminarier och workshops baserade på nyckelfrågorna i böckerna. Välkommen att höra av dig för mer information kring våra böcker, workshops och föreläsningar.

”PR & Hållbarhet” är Long Tall Sallys bok om hur man både kan göra gott och göra vinst – och samtidigt få positiv PR för hållbarhetsarbetet. Boken innehåller både teori och praktiska exempel, där företag inom olika branscher berättar om hur de tänker och arbetar när det gäller hållbarhetsfrågorna. Här möter du varumärken som exempelvis Nudie Jeans, Fazer, AkzoNobel och Volvo Trucks som delar med sig av sina erfarenheter. Boken tar också upp Long Tall Sallys arbetsmetod som vi använder när vi hjälper våra kunder att definiera den kommunikativa hållbarhetsfrågan och skapa trovärdig och intresseväckande kommunikation.

”För oss på AkzoNobel är hållbarhet affärer och affärer är hållbarhet.”

Klas Hallgren, Manager Sustainable Development, AkzoNobel (citat ur boken).

PR_hallbarhet_150

”Varumärket inifrån och ut” är en handbok skriven av en praktiker för andra praktiker. Den visar hur du genom att betrakta medarbetarna som en prioriterad målgrupp kan ta varumärkesarbetet ett steg vidare. För att lyckas med det interna förankringsarbetet får du tillgång till en omfattande verktygslåda med en beprövad arbetsmodell, olika förankringsmetoder och detaljerade mallar för exempelvis nulägesanalys, varumärkesmätningar, plattformar, workshops, utbildningsmaterial, internt införsäljningsmaterial och uppföljning. Sveriges Marknadsförbund utsåg boken till Årets Marknadsföringsbok 2011.

”Äntligen! Falonius beskriver bättre än någon annan den interna förankringens betydelse för ett framgångsrikt varumärkesarbete”. Dick Eriksson, VD, Swedish Innovation Management

Varumarket_150

Är du intresserad av någon av våra böcker, föredrag eller workshop, skicka ett mail till info@longtallsally.se så kontaktar vi dig.